Activist

लोगों के हाथों में सत्ता लाने के रास्ते में चुनौतियों पर हनुमानगढ़ में सभा

Submitted by admin on Tue, 2017-06-20 14:41

Thumbnail-meetingलोक  राज संगठन की राजस्थान परिषद् पिछले कई वर्षों से राजस्थान के शिक्षकों, किसानों, और सरकारी कर्मचारियों के कई संगठनों के साथ हनुमानगढ़ जिले और आसपास के इलाकों में कार्य करती आई है। इस सामूहिक कार्य का नतीजा यह हुआ है कि सरकार की जन-विरोधी नीतियों के खिलाफ एक मजबूत मोर्चा बनाने का कार्य काफी आगे बढ़ा है। शिक्षा के निजीकरण के खिलाफ शिक्षकों का आंदोलन, कृषि की उत्पादों के लिए लाभकारी मूल्य और सिंचाई के पानी के लिए किसानों का आंदोलन, और सरकारी कर्मचारियों का आंदोलन मजबूत हुआ है और उसे गति मिली है। इन संगठनों के सदस्यों का हौसला बहुत बढ़ गया है। सभी संगठनों की संघर्ष में एकता को मजबूत करने और अगले कदमों की योजना बनाने के लिए लोक राज संगठन की राजस्थान परिषद् ने एक जन सभा का सफल आयोजन किया।

Condolences to the family of Mr Baburao Taware (April 7, 1933- July 6, 2011)

Submitted by admin on Sat, 2011-12-03 00:19

Image removed.Baburao Bapuji Taware, a founder member of Lok Raj Sangathan (LRS), who remained steadfast to the aims and the programs of LRS and worked for its realization till his last breath, passed away on July 6, 2011. Shri. Taware was a committed social activist and the founder of Sri Sant Garoba Shikshan Sansathan in Pune.

NAPM Salutes Kishen Pattanayak: Ideologue-Activist Par Excellence

Submitted by admin on Sun, 2005-02-20 12:30

The organizations and movements connected with the National Alliance of People's Movements (NAPM) condole the sad demise of our ideologue-activist comrade Kishen Pattanayak, on September 27. With his demise, peoples' movements all over the country have lost one of their foremost ideologue and guide.